openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

Detta är bara början på det stora äventyret...

Kategori: SOS Mission Bibel Skola

Det var ett tog sen jag skrev något här på min skrivfällt, men nu vill jag verkligen utmana mig och bara öppna mitt hjärta till max. Igår var bibelskolans avslutning. Det var mycket glädje och kärlek råkt från himlen. 
Några av mina kära klass kamrater och lärare...
 
Hela klassen... Jag älskar verkligen dessa alla fina vänner...
 
   Under året som har jag genomgått mycket starka händelser som fick mig tvivla om just årets bibel skola var från Gud eller ej. Men Den bästa och trogen vän alltså Den Helige Ande har påmint mig om att det jag går igenom är bara prövning för något stort som väntar mig där framme. 
 
   Skolan var helt underbar, jag kom in med stor förväntat i ordets fördjuppning, jag menar jag förväntade mig mer djulpt undervisning i ordet. Men det jag inte lagt märke på var ju att skolans namn var SOS mission Bibel skolan vilket var en skola med stor hjärta för de onåda folkgrupper i världs alla hörn. Under året byggt upp min kärlek till de onåda folkgrupper och min vilja att vara med och dela livet som missionär växte upp mer och mer. Äntligen så fann jag Herrens plan i mitt liv, att vara missionär här i Sverige. 
 
   Jag lärde mig att välja det näst bästa i livet, att gå extra mil när det behövs, att lätta efter små detalj i det jag gör bara för att kunna liva i excellens. Jag har inte varit mer än 10 månader i SOS familj men jag såg mig bland ledar teamet till Tanzania mission resa, Att jag fick komma till Den här familjen är något av det bästa som jag har lyckats göra.
 
Jag har fått många fina vänner för alltid, som betyder så extra mycket. Rosa Mera Espinoza och Matilda Nikolausson är några av dem som jag stog så nära. Jag är så tacksam för José Orellana. Dessa tre av av dem många. 
Jag Och Rosa under #Mission14, en tjej med hjärta av Guld. 
 
Skolan är full av tusen-tals händelser och vittnesbörd som var en del av det som gjort min andliga liv och min personlighet slippas till max. 
 
Tuffa gänget 
 
Det här kommer jag sakna så mycket...
 
Många gäst talande och SOS egen lär teamet 
 
Ett liv som missiönar 
 
Jag kommer under veckan tillbaka med mer bilder och berättelse om söndags event och avslutning med diploma!
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: