openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

Unik i din kallelse

Kategori: SOS Mission Bibel Skola

Hej mina vänner…

Äntligen har nu börjat skriva lite… Hoppas jag ger något inblick och ny perspektiv på saker och ting. I förra inlägget så skrev jag mer biblisk fakta om Förlåtelse och är så tacksam att så många kunde komma in och läsa. Jag uppskatar att ni tar er tid och läser det jag skriver om. 

Den här gången tänkte jag skriva lite av mina egna erfarenheter om hur det är att vara smörjd och hur ska man kunna vara unik just i ditt område. Jag vågar säga att smörjelse är en muskel. Det vill säga ju mer du arbetar och använder din smörjelse desto mer djupare, starkare och mer klarare det blir. Gud vill att du ska vara unik på det du gör, om vi ser i gamla testament David började sin smörjelse (kallelse) genom att vakta sina djur och beskydda dem från lejon och björn. Men till slut ser vi att han står framför Goliat för att strida mot. 

 
Josef han började sin smörjelse med liten tillit och genom att uppenbara små drömmar och att hamna i en grav men till slut ser vi han sitter som första minister och kunde härska över det mesta i Egypten. Gud är rättvis alltid och han ser hur du jobbar och hur är ditt hjärtas inställning. Gud ser inte bara det du ser. Gud vill att du ska utveckla och vara unik i den kallelse som du har från Gud. Att gå hand i hand med Gud. 
 
Joser började sin kallelse så men som sagt Gud är rättviss...
 
 

I den allra första berättelsen i bibeln var Adam och Eva som hade en vision, de levde i harmoni med Gud. Det står till och med att Gud var där alltid. Gud lyfter upp var och en som har kallelse. Men är det bara de som har kallelse som Han lyfter upp? Ja! För alla människor som är i Gud (som är frälsta) har kallelse att predika Evangelium. Gud älskar ett ödmjukt hjärta för att han ska forma dig hur han vill för du är ett verktyg för att sprida det glada budskapet. För att vara unik i den kallelse du har så är bibel viktig. Att ha en gemenska med Gud genom sitt ord. Om man läser hans ord då är Gud helt i dig för det står i Johannes Evangelium 1:1 ” I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud ” 

I mina dagar som kristen so har sett mitt liv går upp och ner. Hade period där jag inte läste bibel och var inte heller på söndagars Gudstjänsterna. Mitt liv var helt bort från Gud. Anledningen för det var ju att jag inte hade någon koppling med Herrens ord. Att läsa ordet är som batteri laddning. I ordet finner du energi i ordet finner du styrka. Herren kan säga och uppenbara saker för dig.

Vi hittar böcker som säger så många steg för ett framgångsriket kristen liv. Det är inte bibliskt för ett framgångsrik kristen liv hittar du i Herrens ord. Hans ord är den enda ingång till det liv som du och jag drömmer. Källan till allt är Guds ord, i hans ord finns ro, framgång, glädje… mm

 Sådana Böcker finns över allt men vad är sanningen, stemmer det verkligen eller är bara fantasi? Svaret är det är inte ens en fantasi för det finns gränser till allt. All lössning finner vi bara hos vår frälsare Kristi Jesus. Han har svar till allt. Vill du hitta den rätta läs bibel, vill du hitta de rätta jobb läs bibel... Svaret för all vi oroar för finns i Gud. Han har skapat himmel och jord.
 
 
 

Guds smörjelse kommer när du är redo för att tar emot, Hans smörjelse för att du glider genom alla svårigheter, för hans smörjelse är hans ord. Ordet är lössenord till allt. När David blev smörjd ser vi när hans sätt att tänka gick upp till en ny nivå. Han kunde se mer klarare och smartare. Hans sätt och hantera utmaningar blev mer starkare. Han kom ännu mera nära Gud.  Vad hände då när han var borta en lite stund från Gud (smörjelse) Ja, han fall i synden med Batseba som var fru till en av hans soldater. Fiende vill alltid få dig att veckla från Guds plan, När du läser Gud ord och är i helt under Gud då är det farligt och störande för fiende. Du är en farlig person för Djävulen. För makten finns i din kallelse.

 

Gud välsigne dig!

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: