openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

En lyckade kväll i Stockholms gator...

Kategori: SOS Streets Mission

      Fredag kväll är kväll där vi går ut och predikar Evangelium. Igår kväll så var vi över 12 SOS:are som var ute och pratade med folk. Vi delade i två grupper och var ute grupp ett ( Per grupp i Gullmarsplan) och ( Mikael grupp i Globen
 
   Vi hade riktigt bra kväll med många bra samtal med många. Vi fick tre nya frälsta. Ibland tycker man att det är lite jobbigt när man inte får någon frälst men huvudsaken är ju att plantera ett ord som leder till frälsning för allt vi gör hänger inte på oss utan det är Jesus som frälsar dem. Det är skönt för det att allt hänger inte på oss eller beror inte på hur vi presterar.  
 
     Världen behöver höra Evangelium. Folk ropar efter hjälp efter räddning efter lösning efter livets källa. Vi fick frälsning gratis och vi ger den vidare gratis.
 
   Jesus är stor. Han är mäktigt.
 
 
                                                                                                                                                                                             
                  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: