openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

Dem säkra kort vi har kvar...

Kategori: SOS Mission Bibel Skola

Hej mina kära läsare... hoppas ni har haft det fint nu när våren kommer med står steg. Idag vill skriva lite av mina livserfarenheter och inte mycket bibel ord och inte som alla mina inlägg utan jag ska bara dela något som jag tycker extra viktigt i vårt liv, och det är om våra säkra kort i livet. Och som vi dagens ungdomar inte lägger märke till. Jag ska försöka skriva fritt och kommer skriva om olika ämne.

När jag ser tillbaka och tänka på dem 21 år så ser jag väldigt tydligt att det har varit många kort på plats men bara några få utvalda kort som stå kvar tills nu. Kanske du som läse vet vad jag egentligen menar med det.

Ordet [Säkra kort] vill ersätta med just ordet Skyddnätt. När jag ser på oss som är ungdomar eller ungavuxna så vill jag verkligen erkänna att vi ser förbi eller lägger inte mycket vikt på föräldrars roll i vårt liv. Så fort vi flytar ut så kommer vi inte hem så ofta, vi tar våra egna beslut utan att dela våra tankar med föräldrar. Föräldrarna är vår allra första skyddnätt sen kommer våra vänner. Ibland så har vi inte tid med vänner så märker vi plötsligt att vi är ensama i vår gemensamma väg. Dagens samhälle lider av ensamhet, tråkigheter... osv

Men är det verkligen värt all lydande vi genomgår?? Jag har en vän som lever i sin ensamhet på grund av det livstill han hade. Han är väldigt engagerad i olika saker plus jobb och skolan. Detta ledde till att han inte hade någon tid att umgås med sina vänner enklusive mig så. Jag valde min vägg samma som alla andra gemensama vänner han hade då. När jag besökte honom en dag så klaggade på alla vänner som slutade höra av sig. Men varför slutade alla höra av sig? Var fråga med står frågeteken var f honom. Är det verkligen värt att jobba så mycket och lever i ensamhet... Kan pengar vara hans skyddnätt??? Nej der tror jag inte.







Även när man kommer till att välja en livspartner så vänner är super viktiga för att ha ett bra liv.Ta vara på dem du har dig nära... för pengar och andra rikedomar kommer försvinna mex tiden men inte vänner!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: