openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

Ett liv i lovsång!

Kategori: SOS Mission Bibel Skola

Jag lyssnade på just denna låten oavbruten i 20min.  För den speglar hur mitt liv ser ut just nu. Just vid den här perioden där jag tillbringar mitt liv med andra som är också Guds äventyrare som lever med nåden ansikte mot ansikte. ’’Ansikte mot ansikte’’ än märklig beskrivning… vad innebar det tänker kanske. Jo Guds nåd är mer tydligare nu än vad det var för 30 dagar sedan. Det är inte så lätt att märka det när man inte tänker på något där hemma. Men just här kommer man se Gods mercy hela tiden varje dag varje timme och varje sekund.

 

Gud är god, verkligen god.  Han är så nära nära dig. I min skola SOS Mbs fick höra det här utryck '' Gud en bön borta''

 

 

 Han säger jag är nära dig precis vid ingången, låt mig bara komma in i ditt inre... 
 
LÅT HONOM KOMMA IN OCH ÄGA ETT RUM I DIG!

 

Jag vill ge dig, o herre min lovsång
Jag vill ge dig o Herre min lovsång
jag vill tacka med skönaste ord
för den kärlek och nåd som är gränslös
jag vill tacka för allt gott du gjort

Ingen annan är värd att besjungas
endast du Herre äger min sång
och i himmelens gyllene salar
skall jag prisa dig evighet lång
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
där var ton ska vara en hyllning dig bära
Och i dagar av glädje och dagar av sorg
vill jag leva var dag till din ära.
 
Att leva livet i bön och lovsång är att ligga ett steg förre allt. Man vet vad som kommer hända. likaså som att man vet i förväg vad som kommer hända med livet efter döden. Ja livet efter döden är livet i lovsång och spris. Gud är verkligen en god fader som låter oss se i framtiden.

 
I biblen står det '' ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig '' så du inte går vilse. Lovsång är bön som det brukar sägas. En bön till Gud och även ett kärleks brev till Gud. MEN här måste man akta sig för själiga känslor så att de inte blandar sig med tillbedjan. 
 
 
 
Ibland så man bygger en mur av känslor när det är fin kärleks sång och skön stämning, tills man inte märker ävem om någon spelar ett kärlek låt.
 
Gud vill ha självklart den 10 min andakt stund, men faktumet är hela livet är ett lovsång till Gud. Så allt vi gör är lovsång och tillbedjän till hans ära. 
 
 
Att lägga rätt fokus på Gud, rätt fokus på det andliga livet.
 
mitt nästa inlägg kommer handla om vad jag har lärt mig om Det andliga livet. D.v.s. kropp, ande och kropp... Gud välsigne dig!
 
Ha En Trevlig Kväll!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: