openheartandmind.blogg.se

HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. Ps 28:7

Die or Die Fast

Kategori: Livet SOS:are

Att vara en SOS:are handlar mycket om leva för andra. Att ha Passion och öppet hjärt för andra. Det kan låta galen och omöjlig. Men det hadlar ju alltid om att bestämma sig för att ta på sig allt detta. Jag var inte den typen innan jag började på SOS bibel skola. Men man lär sig mycket mer än vad manhar förväntat sig. Man lär sig mycket av andra som gå i både bibel skola och ledarskola. Alla som är en del av församlingen hade mer eller mindre tankar som jag hade i början. Vissa planerade gå bibel skola sen ska åka hem igen men blev inte så i verkligheten utan de valde sitta kvar tills vidare. Man börja bli kär i familjen direkt efter en veckas studio. 
 
 
 
Jag fick lära mig hur jag ska hantera vissa saker och kommer säkerligen lära mig ännu mer om självhantering. Det är så härligt att vara SOS:are. Min dröm var att plugga vidare till byggnads ingenjör men blev inte så utan från att vara ingenjör valde jag vara missonär stället.
 
 
 
Man lär sig hur man ska stå i den andliga båt och man lär sig hur man ska fiska människor på ett bra sätt. sjömans livet i SOS är det bästa jag vet. Jag tror inte jag vill åka tillbaka hem till skåne även om jag älskar Skåne och min familj men jag har en ännu större och viktigare familj SOS familj.
 
 
 
Die och Die Fast har blivit min bästa absolut bästa citat. Att dö ut andligt ifrån världen. att sätta min nästa i första hand. Att jobba på så att min nästa ska få det bra. Ha ett öppet hjärta och passion för att leva för andra genom att sätta jesus i centrum. Han dog för min skull, detta älskar jag att tänka på.
 
 
 
Livet som SOS:are svider väldigt stark i början men sen efter då är man första i kön för att tjänna andra. 
 
 
JAG ÄLSKAR SOS FAMILJ!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: